Tillymeas rader

Alla inlägg den 27 mars 2012

Av Tillymea - 27 mars 2012 13:50

Fortfarande förkyld och orkeslös idag dras jag även med en härlig pannknack, dricker mycket men det hjälper inte, har just tagit alvedon nu väntar jag på under...


Lilleman är mirakalöst frisk och ivägskickad till dagis, alla symtom försvann så fort vi började med allergi medicinen, att jag helt glömt bort att pollen  redan är här  har inte riktigt satt sig i mitt minne,

vi gick med en snorig, rödögd och väldigt trött kille med dålig matlust och ont i magen i många år innan någon smart sa...

Nån-Vad äter han för allergi medicin??

Jag-  Vaddå? inget han får Pulmecort o Airomir via nebunett... vi har sheman för hans förkylningsastma.

Nån- men han behöver väl antihistamin om han är allergisk mot Pollen, Gräs och Hamstrar...?!!

Jag-  Ja.... varför får han inte det??  


Japp så går det även för dom mest smarta....

Efter 24 timmar av påbörjad dos av singularis tuggtabletter & Lomudal ögondroppar så var över 95% av symtomen borta....Voila!!!  


Herregud varför har han inte fått detta tidigare??!!!!


Så han studsade iväg till dagis idag, värre är det med mig jag studsar inte direkt alls..



Dagens tanke rör min lilla valpis Troy, varför blir han inte bättre för, varför svarar han så dåligt även på denna kur??

Tänk om han inte hämtar sig, blir galen av dessa tankar, ska ringa vetrinären imorgon, tror vi blir iväg skickade på lungskölj då ingen förbättring skett....  


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards