Tillymeas rader

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

3 dagen av *mutter*

Av Tillymea - 21 mars 2012 07:42

Dag 2 av bloggande , Dag 3  på flytande Nutrilette kur *stön*


Jag har tidigare kört Cambridge kuren 3 påsar per dag och 2-3 liter vatten per dag,

så otroligt tungt i början, men härdar man ut dom första 7 dagarna ca så kommer du belönas rikligt...

Bättre ork, energin återvänder hungern är inte längre svår att hantera,

man får till och med en regelbunden mage inte illa  

det ger resultat men är dyrt och svårt att få tag i.

Nu väljer jag nutrilette av 2 orsaker lätt tillgängligt och fler påsar per dag, kanske inte samma resultat men men men som jag ser det har jag nu 2½ månad för BEACH 2012

Går ner gör man, bälgar vatten och det resulterar i ett evigt springande på toan... 

Dag 3 SUGER  "som min son brukar säga" 

tungt i kroppen och en jobbig huvudvärk, allt gift som ska passeras ut....

Inte nog med att endast äta pulver shakes, man ska även  laga mat till 2 barn,

än så länge går det bra men att säga att det är lätt vore att ljuga....sådan är inte jag!!!


Snart är det dax att vinka av stora killen som ska till skolan, sen är det utfodring till vildjuren och äcklig medicin till min Ast hanne Troy,  han klurat ut det  och gör allt för att inte svälja den lilla vita...

bara 10 dagar kvar med 2 tabl per dag.

Han har är innte på sin  4 vecka med medicin och någon större förändring har dessvärre inte skett.

Han har andnings problematik troligtvis en bakterie i lungorna och det har påverkat hans andning och gjort hans lungor lite smala...

Han orkar inte anstränga sig mkt eller springa inte ens lattja med syrran   


Nu är det dax för att tömma lite vatten och ta sig ut i strålande vädret *mutter*, önskar er en trevlig dag   








 

 
 
Ingen bild

Stefan Jonsson

25 mars 2012 16:37

Skit i bantningspulver.
Låter kanske klyschigt men träning och äta rätt
Är det enda rätta.

Tillymea

25 mars 2012 23:38

Låter inte klyshigt Stefan,
men den varianten fungerar inte på alla, då hade ingen varit överviktig eller otränad....
Pulver är en språngbräda till ett hälsosammare livstil men först vill jag tappa lite vikt och se resultat, sen bli det rätt kosthållning och motion...:))))))

och förhoppningsvis så håller jag mina mål ;)

 
Ingen bild

Stefan Jonsson

26 mars 2012 11:29

Haha, jo den fungerar på alla som inte är sjuka, det gäller bara att hitta det som passar just dig vilket kanske inte är lätt.
Jag är väldigt anti alla sorters bantningspreparat som är fullmatade med socker och annat skit i.
Bättre att köra en salladstallrik, dricka vatten och undvika såser. Dvs leva lite trist.
Att röra på dig kan jag ju hoppa över till just dig som är hundägare :o)

Tillymea

26 mars 2012 12:25

Det är kanske det som jag ännu inte funnit men talriks modellen har aldrig fungerat bara ett endaste jäkla kurrande i magen,
När denna kur är över så kommer det bli mer sallader, protein och fett,
En stor av mitt problem är att jag vill ha resultat nu...helst på en gång, då hjälper det inte att tappat 300 gr på en hel vecka med sallad.... ha ha men jag håller med dig jag har inte hittat den där ultimata medlevägen som just fungerar för mig men jag ger inte upp jag fortsätter söka.
Går gör jag mkt men kroppen svarar inte på det längre dax för hederligt svett pass...

Ha en fin dag Stefan :)

 
Helen Smedberg

Helen Smedberg

28 mars 2012 10:10

Håller med dig fullständigt, mina hundar skulle löpa amok om jag bara skulle "gulla" med dom för precis som dina hundar så är det en väldigt stark ras som behöver och mår bra av struktur och regler.
Men tar du till våld gap och skrik så får det totalt motsatt effekt gillar också Cesar Milan även om jag inte alls heller gillar det där med stackel och el-halsband även om jag ibland mellan tänderna har hotat mina odjur vid något tillfälle om el-halsband så skulle jag aldrig skada mina ögonstenar :)

http://www.canilvargtassen.se

Tillymea

28 mars 2012 16:56

Hej Helen :)

Sant behövs fler ingredienser för att lyckas, har du hunden från start har man världens chans att forma sin hund till en lungn, harmonisk vän, om man däremot tar sig anna en foderhund då fodras ännu mer av oss, då hunden redan har ett förlutet på gott o ont!!

Klart man stundvis blir galen men det är en stor skillnad att vilja och att göra...

Tack för inlägget :))))




Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tillymea - 30 maj 2012 15:01

Dagen  jag fruktade kom fort...så fort   Min älskade Troy blev sämre, jag har sagt att jag ska inte vänta tills mina djur lider, vill hellre att deras minnen om livet ska vara ljusa och fyllda med kärlek... Min lilla sötis klarade inte mkt all...

Av Tillymea - 5 maj 2012 19:21

Staffe träff i Tulling Grustag   Velade in i det sist, brukar jag aldrig göra men som läget är nu är jag rätt låg, vill inte åka någonstans då jag har en ångest att Troy ska bli sämre och avlida när jag inte är där...     Men jag är så glad a...

Av Tillymea - 2 maj 2012 13:47

Tiden rinner iväg och det har redan gått 2 veckor sedan diagnosen..   Konstigt hur livet fortsätter fast man tror det stannat upp, oundvikligen så gör det inte det, allt avgör dagsformen just nu, mår min lilla hund bra så är dagen helt ok, men...

Av Tillymea - 22 april 2012 15:05

Så kommer lite uppdatering efter senaste blogginlägget. Har haft en liten tid jag hängett mig i letandet efter information och möjligheter ang Troy, vet att operationen inte utförs i sverige, och kostnaderna för en sådan är dyrt alldeles för dyrt ;...

Av Tillymea - 11 april 2012 13:57

Så har vetrinärsbesöket kommit och gått, det värsta befarat och insikten har slagit hårt....för hårt.   Enda sedan lilla Troy kom hem till oss har han kämpat på, liten till växten, dom första 2 månaderna handlade det mest om att få honom i bra ko...

Ovido - Quiz & Flashcards